Historik

Jan Andersson fick ide´n att anlägga Börsingabanan i Getinge runt 1962. Då fanns det bara två banor i Halland. En i Varberg och en i Kungsbacka.

Första styrelsen bestod av Jan Andersson (ordförande), Rolf Johansson (kassör), Örjan Persson, Jan Persson och Olle Örn.

Första året hade klubben ca 100 medlemmar.

1972 hade klubben sin första tävling efter några år som träningsbana och det var en knattetävling med ca 80 startande.

1976 bildades det första serielaget och Mikael Johansson kom på fjärde plats i Sverigeserien.

1979 blev Mikael Johansson tvåa i junior-SM r75cc och Stefan Andersson blev fyra.

Den sista tävlingen för 50cc kördes i Getinge.

1980 hade Getinge MK distriktets första tävling i 80cc med ca 220 startande.

1982 startade Stefan Andersson i SM.

1989 blev Stellan Svensson svensk mästare i backe.

2007 var första gången någon från Getinge MK kvalade in samt tog poäng i Svemo Cup, 85cc och förare var Anton Larsson. Han slutade på 25:e plats totalt trots lårbensbrott och bara en halv säsong körd.

2008 är Kevin Davidsson den förste från Getinge MK att kvala in till USM i MX2U samt att ta poäng. Kevin slutade på en 23:e plats med en 8:e plats som bästa placering. 16 ungdomar från Geting har varit och provat på USM.

2009 blev Kevin Davidsson totalt 3:a i Sverige cupen med en tredjeplats som bästa resultat. Kevin blev även den första från Getinge MK som kvalade in i MX2 SM samt JSM. Blev totalt 23:e man med en 9:e plats som bästa heat resultat.

2010 var Kevin Davidsson första från Getinge att ta SM-poäng i MX2 i Kristianstad samt att komma topp 10 i SM för MX2 i Uddevalla.

Efter många års uppehåll har vi åter ett serielag från Getinge.

2011 är Fredrik Jönsson den förste Getingeförare i MX2 att ta en heat seger i Hökensås.

Emma Johansson är första Getingetjej att kvala in och ta poäng i MX-Girls.